مجله-باجت
گزارش دو ساله باجت

گزارش عملکرد دو ساله باجت

فهرست مطالب

گزارش دوساله باجت منتشر شد، اپلیکیشن باجت، شعبه دیجیتال بانک تجارت، در مدت دو سال فعالیت خود توانسته است جایگاه ویژه‌ای در ارائه خدمات مالی و اعتباری کسب کند. در این مطلب گزارش عملکرد اپلیکیشن باجت را بررسی میکنیم و مروری بر دستاوردهای آن از آغاز تا کنون خواهیم داشت. در این مدت، باجت با ارائه خدمات مالی متنوعی همچون وام ازدواج، اعتبار خرید ماهانه (BNPL)، وام‌های خرد، افتتاح حساب، سفته الکترونیک و پرداخت‌های آنلاین، نیازهای کاربران را بدون مراجعه حضوری به بانک برطرف می‌کند.

شمای کلی خدمات اعتباری و وام در ایران و جهان

با مقایسه وضعیت خدمات اعتباری در ایران و جهان در گزارش عملکرد باجت، در میابیم در ایران، ۹۰٪ از افراد حساب بانکی دارند، اما تنها ۲۵٪ به وام دسترسی پیدا می‌کنند. به گونه ای که میتوان ادعا کرد وضعیت دسترسی افراد به خدمات بانکی در وضعیت مطلوبی قراردارد اما، این شرایط در دسترسی افراد به وام های بانکی متفاوت است؛ باجت با کاهش پیچیدگی‌های دریافت وام و اعتبار، این مشکل را برطرف کرده و به افزایش قدرت خرید کاربران و همچنین افزایش دسترسی افراد به وام های بانکی، کمک کرده است.

شمای خدمات اعتباری و وام در ایران و جهان

دستاورد های زیست محیطی مهم باجت

  • کاهش ۴۸ میلیون دقیقه از زمان کاربران
  • صرفه‌جویی در مصرف کاغذ معادل ۱۰۰۰ درخت
  • کاهش ۵ میلیون سفر درون‌شهری

چرا اپلیکیشن باجت؟

با توجه به نیاز روز افزون افراد به وام های نقدی و اعتباری و افزایش درخواست های مربوط به دریافت انواع وام، اپلیکیشن باجت در صدد راهی برای تسهیل فرایند درخواست و دریافت وام و اعتبار، بر آمد. باجت درواقع پاسخی به نیاز هایی است که به منظور افزایش خرید مردم، تسهیل دسترسی به خدمات وام و اعتبار و بهبود سطح عدالت اجتماعی در حوزه ارائه این خدمات توسط باجت توسعه داده شده است.

اهداف باجت

  • وام و خدمات اعتباری در دسترس همه مردم قرار گیرد.
  • با توانمند سازی مردم، قدرت خریدشان افزایش یابد.
  • خدمات مالی و اعتباری به راحتی و به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.

دستاوردهای باجت

تعداد کاربران باجت تا دی ماه 1403

  • افزایش کاربران: از زمستان ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۳ تعداد کاربران باجت به ۲ میلیون نفر رسید.

ترکیب جنسیتی، سنی و نسلی کاربران باجت

  • مخاطبان اصلی: بیش از ۷۰٪ کاربران در بازه سنی ۲۵ تا ۴۵ سال قرار دارند و ۲۴٪ کاربران را زنان تشکیل می‌دهند.

پراکندگی کاربران باجت

  • پراکندگی کاربران: تهران، اصفهان، تبریز، کرج و شیراز بیشترین کاربران را دارند.
  • محبوب‌ترین خدمات: افتتاح حساب، اعتبار خرید کالا (کالانو)، وام ازدواج و اعتبار خرید ماهانه.
  • نتیجه‌گیری: باجت نه‌تنها در بهبود دسترسی به خدمات اعتباری و بانکی نقش داشته، بلکه با گسترش خدمات خود، مسیر جدیدی را در حوزه مالی کشور ترسیم کرده است. با توجه به استقبال گسترده از این پلتفرم، آینده روشنی در انتظار باجت و کاربران آن خواهد بود.

سرویس های باجت در یک نگاه

طرح‌های اعتباری باجت

اعتبار خرید کالا باجت (کالانو)

کالانو یک طرح اعتباری از بانک تجارت است که با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی ارائه شده است. کاربران می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود از جمله لوازم خانگی و موتورسیکلت را به‌صورت اعتباری خریداری کرده و هزینه آن را در اقساط بلندمدت پرداخت کنند. سقف این اعتبار با توجه به فروشگاه طرف قرارداد بین 100 تا 500 میلیون تومان متغییر است. و بازپرداخت آن نیز بین 24 تا 36 ماه میتواند متفاوت باشد.

  • بیش از ۱۰۰ هزار کاربر تاکنون از این طرح استفاده کرده‌اند.
  • ۱۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا به امروز تخصیص داده شده است.
  • دریافت‌کنندگان از ۱۰۰۰+ شهر در ۳۱ استان کشور هستند.
  • افراد فاقد رتبه اعتباری یا با رتبه پایین نیز امکان دریافت این اعتبار را دارند.

شرکت های طرف قرارداد طرح کالانو باجت

اعتبار خرید ماهانه (BNPL) باجت

خرید اعتباری ماهانه تجارت (BNPL)  در اپلیکیشن باجت با هدف فراهم کردن امکان خرید حضوری و آنلاین از فروشگاه‌های طرف قرارداد و پرداخت مبلغ خرید در پایان ماه برای مشتریان، ارائه شده است و مزایای بسیاری نسبت به شرایط دریافت وام و اعتبار در گذشته دارد.

  • بدون بهره
  • دوره بازپرداخت کوتاه مدت
  • بدون نیاز به ضامن
  • بدون نیاز به چک و سفته
  • بدون نیاز به پیش پرداخت
  • فرایند اعتبار سنجی آسان
  • فرایند راحت دریافت اعتبار

نکات حائز اهمیت در سرویس اعتبار خرید ماهانه (BNPL) باجت

ترکیب سنی کاربران سرویس BNPL باجت

  • شبکه پذیرندگان: ازکی وام، تارا، کیپا (۱۰۰۰+ فروشگاه آنلاین و حضوری)
  • ۲۴۰ هزار کاربر از این اعتبار استفاده کرده‌اند.
  • بیشترین خریدها بین ساعت ۱۸ تا ۲۱ و در ۱۰ روز پایانی ماه انجام شده است.

بیشترین کالاهایی که با اعتبار خرید ماهانه BNPL باجت خریداری شده.

  • پرطرفدارترین دسته‌بندی‌ها: کالاهای سوپرمارکتی، خدمات پرداخت، تاکسی اینترنتی.
  • مهم‌ترین مزایا: بهره صفر درصد، بدون نیاز به سفته، چک یا ضامن.
  • مهم‌ترین نارضایتی: محدودیت مبلغ اعتبار و تک‌قسطی بودن.

طرح ویژه عید تا عید (۱۴۰۲-۱۴۰۳)

طرح عید تا عید یک طرح موقت از جنس اعتبار BNPL بوده است که با هدف افزایش قدرت خرید مشتریان از سمت وزارت صمت و با همکاری بانک تجارت در پتفرم باجت، اعطا شد؛ این طرح با مدت زمان 4 ماه، مبلغ 20 میلیون و تک قسطه بدن نیاز به ضامن، چک و سفته و بدون سود ارائه شد و بسیار مورد استقبال کاربران واقع شد.

۱۳ هزار کاربر در این طرح شرکت کردند.
مجموع اعتبار تخصیص‌یافته ۲۶۰+ میلیارد تومان بود.
بالاترین مبلغ خرید یک کاربر ۵۹ میلیون تومان ثبت شد.

وام‌های نقدی باجت

وام ازدواج آنلاین

بانک تجارت با هدف تسریع فرایند دریافت از وام ازدواج، از ثبت نام و بارگذاری مدارک تا معرفی ضامنین، را در بستر اپلیکیشن باجت فراهم کرده است. این امر علاوه بر صرفه جویی در زمان و عدم نیاز به مراجعه حضوری به بانک و کمک به محیط زیست به دلیل صرفه جویی در مصرف کاغذ، باعث میشود متقاضیان ضمن دریافت سریع‌تر تسهیلات خود، در صف بلند متقاضیان قرار نگیرند.

آمار وام ازدواج آنلاین در گزارش دو ساله باجت

  • باجت برای اولین بار در کشور، وام ازدواج را به صورت کاملاً غیرحضوری ارائه داده است.
  • ۱۴۰۰۰+ وام ازدواج اعطا شده از ابتدای ۱۴۰۲ تا پایان پاییز ۱۴۰۳
  • ۳۳۰۰ میلیارد تومان وام پرداختی
  • میانگین زمان درخواست تا دریافت وام: ۱۵ دقیقه
  • کوتاه‌ترین زمان دریافت وام: ۵ روز
  • ۱۲٪ از وام‌های ازدواج بانک تجارت در ۱۴۰۲ از طریق باجت پرداخت شده است.

وام ۱۰۰ باجت

بانک تجارت وام آنلاین 100 میلیونی باجت را با هدف رفع نیاز مشتریان به دریافت وجوه نقدی، فرایند درخواست و دریافت تسهیلات نقدی را با صرف کمترین زمان ممکن، به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه و بدون نیاز به رتبه اعتباری برای مشتریان خود فراهم کرده است.

آمار وام 100 باجت

 

  • ۴۰ هزار نفر متقاضی دریافت وام ۱۰۰ که ۷۵٪ از کاربران پیش از این وامی دریافت نکرده بودند.
  • اولویت‌های کاربران برای وام: خرید خودرو، سرمایه‌گذاری، خرید کالای دیجیتال و لوازم خانگی، پرداخت بدهی، توسعه کسب‌وکار
  • مهم‌ترین ویژگی‌های مطلوب از نظر کاربران: فرآیند آنلاین، شرایط آسان ضامن، بازپرداخت طولانی، بهره پایین

خدمات بانکی پایه

در این گزارش عملکرد باجت خدمات پایه بانکی مانند افتتاح حساب و صدور کارت بانکی کاملا آنلاین نیز بررسی شد و سرویس های مرتبط با آن نیز به شرح زیر است:

  • افتتاح حساب بانکی کاملا آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه
  • افتتاح حساب بانک تجارت به‌صورت غیرحضوری
  • ارسال کارت بانکی به منزل یا محل کار
  • ارائه کارت بانکی با طرح های زیبا و متنوع
  • امکان افتتاح حساب قرض‌الحسنه، کوتاه‌مدت و ویژه تسهیلات

آمار افتتاح حساب و خدمات پایه بانکی

خدمات پشتیبانی باجت در یک نگاه

  • ۵۰۰ هزار تماس پشتیبانی ثبت‌شده
  • ۲۰۰۰۰+ ساعت خدمات پشتیبانی
  • بیشترین تماس‌ها: اسفند ۱۴۰۲ و روزهای شنبه، ساعت ۱۱ تا ۱۳

سخن آخر

اپلیکیشن باجت با انتشار گزارش عملکرد دو ساله خود، سعی در شفاف سای دستاورد ها و ایجاد دید گسترده به پلتفرم های نئو بانک و بررسی داده محور چالش ها و نقات قوت در این حوزه داشته است. شما میتوانید با دانلود گزارش دوساله عملکرد باجت، از طریق این لینک مطالع جامع تر و دقیق تری داشته باشید.

آخرین مطالب

Leave a comment